کاربرد پرینتر سه‌بعدی در دکوراسیون‌ داخلی

کاربرد پرینتر سه‌بعدی در دکوراسیون‌ داخلی

کاربرد پرینتر سه‌بعدی در دکوراسیون‌ داخلی


کاربرد پرینتر سه‌بعدی در دکوراسیون‌ داخلی و تولید وسائل تزئینی

کاربرد پرینتر سه‌بعدی در دکوراسیون‌ داخلی
کاربرد پرینتر سه‌بعدی در دکوراسیون‌ داخلی

همانطور که می‌دانید چاپگر سه‌بعدی و یا پرینتر سه بعدی یک دستگاهی برای تبدیل الگوی داده‌شده و یا طرح داده‌شده به صورت یک شیء واقعی است.

بعد از اینکه شما طرح را به سیستم دادید دستگاه با مواد لازمی که از قبل تعبیه شده که در مواقع زیاد به صورت رشته‌ای است آن طرح را تبدیل به یک جسم حقیقی می‌کند. مثلا شما می‌توانید طرح یک گلدان را به سیستم داده و گلدان واقعی را تحویل بگیرید.

وسایل دکوراتیو


ساخت وسایل خانه با پرینتر های سه بعدی


به طور کلی میتوان گفت که پرینتر سه بعدی به تمام اجسامی که از تخیل شما طراحی میشود روح حقیقی می‌بخشد. شما میتوانید حتی از نقاشی های کودکان خود برای ساخت اسباب بازی هایی که خودشان درست میکنند استفاده کنید!

نقش چاپگرهای سه بعدی در معماری، ساخت‌ و‌ساز خانه، طراحی صنعتی، ساخت خودرو، اسباب بازی، وسایل نقلیه، صنایع هوا و فضا، کاربردهای نظامی، مهندسی، پزشکی و ساخت دارو، بیوتکنولوژی، فشن و مد، تولید کفش، جواهرات زینتی، عینک و صنایع غذایی پررنگ و قابل لمس است.

مشاهده انواع پرینترهای سه بعدی


وسایل دکوری با پرینتر سه بعدی


امروزه با پیشرفت دستگاه های سه بعدی و را پیدا کردن این دستگاه‌ها به خانه‌ها و کارگاه‌های کوچک خیلی از اجسام دکوری و تزئینی را می‌شود تولید کرد. خیلی ها برای دکوراسیون منزل خود ایده‌هایی در ذهن دارند که هیچ کجا پیدا نمی‌کنند.

اینجاست که تکنولوژی چاپگر سه‌بعدی به کمک آن‌ها می‌رود و می‌توانند هرچه که در ذهن دارند را به واقعیت تبدیل کنند.

نکته مهمی که در ساخت وسایل دکوری با پرینتر سه بعدی وجود دارد، دقت عمکرد این دستگاه و توانایی پردازش جزئیات ریز در طرح وسیله دکوری شماست.

اگر در رابطه با این دستگاه ها تحقیق کرده باشید صد در صد خبرهایی که از آینده تولید وسایل با پرینتر سه بعدی گفته اند را شنیده‌اید. مثل اینکه در آینده چطور با پرینتر سه بعدی خانه و ماشین بسازیم!

کاربرد پرینتر سه‌بعدی در دکوراسیون‌ داخلی
کاربرد پرینتر سه‌بعدی در دکوراسیون‌ داخلی

پیشرفت چشمگیر صنایع پرینتر سه بعدی سبب شده تا ما بتوانیم وسایل تزیینی زیادی را به وسیله چاپگر های سه بعدی تولید کنیم برای مثال:

ساخت گلدان با پرینتر سه بعدی


برای ساخت مجسمه های خاص، گلدان های زیبا و یا لامپ هایی که به نظر خودتان خاص هستند. شما میتوانید با طرح‌های منحصر به فرد خود تا بی نهایت وسیله بسازید. همانطور که در بخش قبل اشاره کردم، ویژگی خاص دستگاه های چاپگر سه بعدی، ساخت اجسام با جزئیات بسیار ریز است که توسط هیچ نمونه ساز دیگری قابل انجام نخواهد بود.

قیمت ساخت وسائل با پرینتر‌های سه‌بعدی

ساخت وسیله های ظریف و چشم نواز دکوری در ابعاد کوچک، کمتر از ۳۰ سانتی متر مربع با استفاده از پرینتر سه‌بعدی، با قیمت شگفت انگیزی برای شما حساب خواهد شد.

مثلا یک قطعه که اگر حتی بتوانید آن را در فروشگاه ها بیابید، قیمتی ۶۰ هزار تومان داشته باشد، ساخت آن در منزل با پرینتر شخصی خودتان، شاید چیزی در حدود ۶ هزار تومان برای شما آب بخورد. این همان معجزه پرینتر سه بعدی با استفاده از ماده اولیه ای ارزان به اسم فیلامنت است.

در ادامه نحوه ساخت یک مجسمه تزیینی سنگی را به وسیله پرینتر سه بعدی به شما عزیزان آموزش میدهیم. اما لازم است قبل از آن در خصوص پرینت سه بعدی وسایل تزئینی، توضیحی کلی به شما بدهم که اگر اصلا با شکل کار پرینترسه بعدی آشنا نیستید، اطلاعات لازم را بدست آورید.

مراحل تولید واسائل:
  • ابتدا باید طرح قطعه مورد نظر را در آورید.
  • نرم افزاری خاص این طرح را به شکلی در می آورد که قابل چاپ با پرینتر باشد.
  • نرم‌افزار با دستگاه شما set شده‌است و به راحتی طرح را از آن گرفته و اجرا می‌کند.
  • پس از کامل شدن وسیله دکوری شما، آن را از صفحه پرینتر برداشته و و صبر می کنید تا مپی خشک شود.
  • برای تمیز تر شدن و صاف تر شدن سطوح دستگاه پیشنهاد می شود در این مرحله کمی سمباته به آن بکشید که کاملا سیقلی شود.
  • مرحله آخر رنگ‌زدن آن است.

البته همه این موارد بطور کامل قبل از خرید پرینتر از هر شرکتی، به شما آموش داده‌می‌شود.

علاوه بر آن ایده های بسیار خوبی برای ساخت پرینتر سه بعدی در سایت pinterest وجود دارد که می توانید از آن ها هم بهره بسیار خوبی ببرید. حال به مطالعه این مطلب ادامه دهید تا در ادامه مرحله به مرحله آموزش ساخت وسایل تزئینی با پرینتر سه بعدی برای شما داشته باشیم.

ساخت مجسمه تزیینی با پرینتر سه بعدی


در اینجا ما میخواهیم از پرینتر سه بعدی برای ساخت یک مجسمه زیبا استفاده کنیم. این ابزار فوق العاده میتواند هر طرح مجسمه اس را برای شما بسازد.

البته باید گفت که برای ساخت مجسمه های گوناگون مانند مجسمه های سنگی شما فقط طرح سنگ را میبینید و جنس مجسمه از پلاستیک است. البته چاپگر هایی هستند که با ابعاد بزرگتر و با همان جنس تولید میکنند.

اما در پرینتر های خانگی تمامی وسایلی که مسازید از جنس پلاستیک است. ساخت یک مجسمه برای دکور منزل با پرینتر سه بعدی بسیار ساده است. قبل از هر کاری طرح مورد نظر خود را به دستگاه بدهید.

شما می توانید اگر طرحی در ذهنت خود ندارید از بانک طرح های اماده استفاده و یا در اینترنت جستجو کنید. بعد از ساخت مجسمه به وسیله پرینتر از اسپری های مخصوص سیمان و یا ماسه برای طرح روی مجسمه استفاده میکنید. به این ترتیب یک مجسمه سنگی خواهیم داشت که بسیار سبک است و به راحتی هم نمی‌شکند.


مزایای ساخت وسایل تزیینی با پرینتر سه بعدی


به دلیل اینکه شما با پرینتر های سه بعدی وسایل خود را میسازید و با استفاده از نرم­ افزار و ماشین­‌ها اینکار را انجام میدهید احتمال بروز خطا خیلی کمتر از ساخت وسایل با روش های دیگر است.
در این روش شما نسبت به ساخت لوازم دکوری هزینه بسیار کمتری خواهید داشت.به دلیل فراگیر شدن این تکنولوژی در تمام دنیا و دسترسی آسان انتظار میرود تا ان هزنه باز هم پایین تر بیاید.
حتما متوجه شده‌اید که در ساخت وسایل تزیینی با پرینتر‌سه بعدی سرعت بسیار بالایی در ساخت وسایل دکوراتیو خواهید داشت.
پرینترهای سه بعدی امکان استفاده از ترکیب مواد گوناگون را مانند ماسه و بتن و مواد تجدیدپذیر فراهم کرده ­است. این فناوری باعث‌شده تا هر طرح و جنسی که در نظر دارید را بتوانید به راحتی بسازید.
یکبار هزینه میکنید! این جمله به این معناست که شما یکبار هزینه خرید پرینتر سه بعدی را میدهید و بعد از آن هرچه که بخواهید بسازید را با یک هزینه کم جنس برای چاپگر خود به واقعیت تبدل میکنید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.