پرینتر سه‌بعدی در صنایع آرایشی

پرینتر سه‌بعدی در صنایع آرایشی

پرینتر سه‌بعدی در صنایع آرایشی


کاربرد پرینتر سه‌بعدی در صنایع آرایشی

پرینتر سه‌بعدی در صنایع آرایشی
پرینتر سه‌بعدی در صنایع آرایشی

صنعت مراقبت از پوست به سرعت در حال پیشرفت است و پرینت سه بعدی راه را برای عصر جدیدی از محصولات سفارشی هموار می کند. فناوری پرینت سه بعدی این پتانسیل را دارد که رویکرد مصرف کنندگان به مراقبت از پوست را متحول کند و به آنها اجازه می دهد محصولاتی متناسب با نوع و نیازهای منحصر به فرد پوست خود ایجاد کنند. در ادامه در مورد کارایی پرینتر سه‌بعدی در صنایع آرایشی بیشتر میخوانید.

این فناوری قبلاً در صنایع مختلف مورد استفاده قرار گرفته است، اما استفاده از آن در مراقبت از پوست تازه شروع شده است. پرینت سه بعدی مزایای مختلفی را ارائه می دهد، از جمله توانایی ایجاد محصولاتی که دقیقاً مطابق با نیازهای کاربر است. این فناوری همچنین به تولید کارآمدتر، با زمان کوتاه‌تر و هزینه‌های تولید کمتر اجازه می‌دهد.

تحول صنعت آرایشی

این فناوری پتانسیل ایجاد انقلابی در شیوه تولید، توزیع و استفاده لوازم آرایشی را دارد.

فناوری پرینت سه بعدی انقلابی در صنعت لوازم آرایشی به طرق مختلف ایجاد کرده است. چاپ سه بعدی با تولید محصولات به صورت سفارشی ، کاهش هزینه ها و کاهش ضایعات، به پایدارتر و کارآمدتر کردن صنعت آرایشی کمک می کند.

امکانات محصولات آرایش پرینت سه بعدی

صنعت لوازم آرایشی اخیراً شاهد افزایش علاقه به چاپ سه بعدی به عنوان روشی جدید برای تولید محصولات آرایشی بوده است. چاپ سه بعدی درجه ای از سفارشی سازی و راحتی را ارائه می دهد که روش های تولید سنتی نمی توانند با آن مطابقت داشته باشند. از این فناوری می توان برای ایجاد محصولات آرایشی متناسب با نیازها و ترجیحات مشتریان و همچنین ارائه طیف گسترده ای از طرح های منحصر به فرد استفاده کرد.

پتانسیل محصولات آرایش پرینت سه بعدی بسیار زیاد است. به عنوان مثال، از پرینت سه بعدی می توان برای ایجاد طرح های پیچیده و سفارشی برای رژ لب، سایه چشم و سایر محصولات استفاده کرد. همچنین می توان از آن برای ایجاد بافت ها و افکت های پیچیده مانند زرق و برق و درخشش استفاده کرد که دستیابی به آنها با روش های سنتی دشوار است. علاوه بر این، از پرینت سه بعدی می توان برای تولید محصولات آرایشی در اشکال و اندازه های مختلف استفاده کرد که به مشتریان این امکان را می دهد تا مناسب ترین نیازهای خود را پیدا کنند.

محصولات تولیدشده

در سال ۲۰۱۴، از اولین پرینتر آرایشی سه‌بعدی به نام مینک که نام آن ترکیبی از دو واژه‌ی انگلیسی آرایش و جوهر بود، رونمایی شد. کاربران می‌توانند با این دستگاه از آرایشی که در یک تصویر یا روی صورت کسی دید‌ه‌اند عکس بگیرند و پرینتر رنگ‌های لازمه برای انجام آن آرایش را تولید می‌کند. این رنگ‌ها همه با لوازم آرایشی باکیفیت تولید می‌شوند؛ به عنوان مثال اگر در یک تصویر رنگ خاصی از رژلب وجود داشته باشد، پرینتر نیز رژلب خروجی را با همان رنگ تحویل می‌دهد تا به راحتی استفاده کنید

درست کردن پوست انسان

یک برند آرایشی مستقر در شانگهای تصمیم دارد طی یک برنامه‌ی عجیب، صنعت آرایشی در آسیا و دنیا را دگرگون کند. این دانشمندان در تلاش هستند تا نوعی پوست مصنوعی را با پرینتر سه‌بعدی طراحی و چاپ کنند. برای ساخت این پوست مصنوعی که به‌صورت کامل لایه‌های درم، اپیدرم و غشای پایه‌ای پوست را خواهد داشت، از روش مدلسازی پوست و فناوری جوهر زیستی استفاد می‌گردد.

بسیاری از حامیان محیط‌زیست معتقدند که این پیشرفت غیرمنتظره و جالب می‌تواند منجر به آزمایشات حیوانی کمتر در صنایع آرایشی شود؛ بنابراین پوست زنده‌ی ساخته‌شده توسط چاپگرهای سه‌بعدی، به برندهای آرایشی اجازه می‌دهد تا تحقیقات عمیق‌تر و جدی‌تری را در زمینه‌ی تولید محصولات خاص داشته باشند.

ماسک صورت برای مراقبت پوستی

ماسک صورت سه بعدی 
 برای مراقبت پوستی
ماسک صورت سه بعدی برای مراقبت پوستی

این روزها ماسک‌های صورت محبوب شده‌اند و اکثر خانم‌ها و آقایان برای ترمیم و سلامتی پوست صورتشان از آنها استفاده می‌کنند. در نمایشگاه CES، معتبرترین نمایشگاه خلاقیت و نوآوری دنیا، در سال ۲۰۱۹ برند نوتروژینا از محصول جدید خود به نام MaskiD که توسط پرینتر سه‌بعدی تولید‌شده بود رونمایی کرد. ماسک‌های تولیدشده توسط این روش، به‌گونه‌ای اختصاصی شدند که بتوانند مشکلات پوستی صورت هر فرد، مانند جوش‌ها یا خشکی پوست را پوشش دهند.

این تکنولوژی با یک گوشی هوشمند شخصی، قطعه‌ای سخت‌افزاری و برنامه‌ی MaskiD کار می‌کند. ابتدا  دستگاه Skin360 را روی لنز دوربین قرار می‌دهید، سپس از طریق برنامه‌ی آن که در گوشی نصب کرده‌اید پوست خود را اسکن می‌کنید. این دستگاه سایز منافذ و سطح رطوبت پوست را بررسی کرده و  پیشنهادهایی را ارائه می‌دهد. اگر Skin360 نداشته باشید، از شما خواسته می‌شود تا پرسشنامه‌ای را تکمیل کرده و یک سلفی از خود بگیرید. پس از انجام این مراحل، پرینتر سه‌بعدی یک ماسک مخصوص، مطابق با تمام نیازهای خاص شما چاپ می‌کند.

نوع جدیدی از برس ریمل

نوع جدیدی از برس ریمل سه بعدی چاپ شده
نوع جدیدی از برس ریمل سه بعدی چاپ‌شده

مدتی پیش شرکت شنل تصمیم گرفت تا در تولید نسل جدید برس ریمل‌های خود از دقت پرینتر سه‌بعدی استفاده کند. این برند فرانسوی، مدعی است که با کمک این تکنولوژی توانسته حفره‌های بسیار ریز و میکروسکپی را روی موهای برس ایجاد‌کند. در این حالت ریمل‌زدن نرم‌تر و یکنواخت‌تر‌شده و باعث می‌شود که نیازی نباشد چندین‌بار برس را در مایع ریمل فرو‌کنید. هم‌اکنون این محصول به تولید انبوه رسیده‌و در سراسر دنیا به فروش می‌رسد.

طراحی این ریمل با چنین برسی، یک تغییر انقلابی در صنعت آرایشی به‌حساب می‌آید. ریمل جدید شنل، با نام Le Volume Revolution، بدون شک تاثیر زیادی بر بازار خواهد داشت. انتظار می‌رود که سایر تولیدکنندگان نیز با کمک پرینتر سه‌بعدی در پی ایجاد تحولی دیگر در تولیدات خود باشند.

مزایای چاپ سه بعدی برای محصولات زیبایی و بسته‌بندی

صنعت زیبایی به سرعت در حال پیشرفت است و پرینت سه بعدی نقش مهمی در نوآوری این فضا دارد. چاپ سه بعدی به شرکت های زیبایی مزایا و فرصت های بی شماری را برای ایجاد محصولات و بسته‌بندی های منحصر به فرد ارائه می دهد.

پرینت سه بعدی صنعت زیبایی را از نظر طراحی و سفارشی سازی محصول متحول کرده است. فناوری پرینت‌سه بعدی امکان تولید‌ اشکال پیچیده‌و دقیق را فراهم‌می‌کند. ایجاد آنها با استفاده از روش های تولید سنتی غیرممکن است. این بدان معنی است که شرکت های زیبایی اکنون قادر به تولید محصولاتی هستند که مطابق با ترجیحات مشتریان خود هستند. برای مثال می توان از پرینت‌سه بعدی برای‌ایجاد محصولات زیبایی با رنگ های سفارشی و طرح های پیچیده استفاده‌کرد. علاوه بر این، فناوری چاپ‌سه بعدی امکان‌ایجاد محصولاتی با ساختارهای داخلی پیچیده را فراهم‌می‌کند. این کار عملکرد آنها را افزایش می دهد. مانند برس های آرایشی با دسته های توخالی که آنها را سبک تر و آسان تر می کند.

مزایای چاپ سه بعدی برای محصولات زیبایی و بسته بندی
مزایای چاپ سه بعدی برای محصولات زیبایی و بسته‌بندی

از نظر بسته‌بندی، چاپ سه بعدی به شرکت های زیبایی امکان ایجاد طرح های منحصر به فرد و چشم نواز را می دهد. می تواند به آنها کمک کند محصولات خود را از رقبای خود متمایز کنند. چاپ سه بعدی همچنین امکان تولید اشکال و اندازه های سفارشی را فراهم می کند. می تواند به برجسته شدن محصول در قفسه فروشگاه کمک کند. علاوه بر این، فناوری چاپ سه بعدی امکان ایجاد بسته‌بندی سبک و بادوام را فراهم می‌کند. همچنین حمل و نقل و نگهداری آن را آسان‌تر می‌کند.

جمع بندی

پرینتر سه‌بعدی تاکنون تاثیر زیادی بر صنایع آرایشی گذاشته و بسیاری از برندها برای خلق طراحی‌های نوآورانه، در حال روی‌آوردن به این تکنولوژی هستند. امروزه برخی از برندهای بزرگ آرایشی بهداشتی این گام بلند را برداشته‌اند. باید دید که آیا دیگر برندها هم این مسیر را طی خواهند کرد؟ فقط زمان می‌تواند به این سوال پاسخ دهد که در آینده نقش پرینترهای سه‌بعدی در حوزه‌ی آرایشی چقدر پررنگ خواهد شد.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.